honheterbecca.blogg.se

Hej! Jag är en 20 årig tjej som studerar till undersköterska. Jag har haft ett tufft liv och kämpar fortfarande dagligen med olika psykiska besvär. Jag är diagnostiserad med adhd och borderline, men är nu på vägen till ett bättre liv!

Stressen från ingenstans

Publicerad 2013-08-21 20:05:21 i Ångest,

Blä, idag å igår har kroppen varit på helspän, spänner bröstkorgen å halsen så mycket och har hjärtklappning och svårt att andas. Var fan kommer stressen ifrån? Jag känner mig ju inte så stressad ändå, trivs mer och mer i skolan! Jag kan ju lixom ändå fokusera på annat än allt i huvudet när jag är i skolan, men kroppen reagerar väl såhär på grund av någon anledning? Kanske inte ska tänka och analysera så mycket, men det är jobbigt. Det går däremot att hantera lite bättre än exempelvis i helgen då jag bara greps av panik av ångesten...Det känns bara så läskigt när jag inte alls vet varför, blir ju så rädd såklart. 

Jag får försöka påminna min nu igen om att det går över(!!) även fast det inte känns som det, jag behöver inte vara rädd men det är okej att vara det. Jag ska inte bli arg på mig själv att jag blir rädd eller att jag är så känslig för allt, utan får istället föröska acceptera att det är jobbigt just nu men snart kommer det troligen förändras(sen vet jag inte om det är posiitv eller negativ förändring). Sålänge jag försöker att acceptera att det är såhär just nu och att det inte är någon ide att bli ledsen eller arg så kommer det släppa fortare än om jag blir desperat och grips av panik- men sen går inte världen under ifall det händer men jag vill verkligen försöka att inte ducka för allt som kommer emot mig.

Idag känner jag att jag iaf hanterar det här. Ska snart titta på idol för att komma ifrån mitt rum och allt en stund. Samtidigt försöker jag tänker posiitvt :) 1.Jag har kommit till en jättebra klass 2. Jag känner att jag VILL och KAN börja lära känna dom. 3.Har planer för fredagen (träffa en fin vän och sedan ut å träffa några i klassen:) )


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-08-23 09:05:48

SV: Ja man får försöka tänka så.

MEn hur mår du?<3
KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela