honheterbecca.blogg.se

Hej! Jag är en 20 årig tjej som studerar till undersköterska. Jag har haft ett tufft liv och kämpar fortfarande dagligen med olika psykiska besvär. Jag är diagnostiserad med adhd och borderline, men är nu på vägen till ett bättre liv!

Impulsen att måla!

Publicerad 2013-08-18 17:33:00 i Kladd!,

....Idag fick jag en impuls att måla!! :) Gud, det var flera månader sedan jag gjorde det, men under den perioden jag då höll på med målandet så gav det mig massor! Jag fick ut känslorna och tittade på dom på ett annat sätt, inte på ett skrämmande sätt tror jag. Eller jag vet inte riktigt vad jag snackar om nu, men iaf så var det något positivt med målandet. Dock så slutade jag tvärt, som jag alltid brukar göra med saker och ting. Ofta så har jag väldigt svårt att hitta tbx igen till det jag sysslade med, så målandet tog jag en paus ifrån under flera månader även fast jag verkligen försökte börja med det igen. Jag hade bild och så i skolan och läraren ville sätta vg eller mvg på mig men gick ut med ett G istället, hahah. Jag försökte verkligen tvinga mig fortsätta men det gick inte!x) 


Jag har under några veckor längtat och saknat det där kreativa... Måla, sticka, spela gitarr eller skriva... Jag har dock inte påbörjat något förrän idag och det känns skönt! Jag har väl försej inga förväntningar att jag kommer fortsätta på grund av att jag har mycket i skolan och så har jag även påbörjat att läsa en bok "emotionell frihet"(riktigt intressant, rekomenderar!), så det kommer ta mycket tid. Men det kändes bra att måla idag så jag kommer säkert sätta mig och göra det nästa helg eller något igen... Inte för att jag tycker att jag målar snyggt men det är inte riktigt mitt mål heller, jag gillar att göra något speciellt med bilden som ska betyda någonting för mig eller någon annan. Det blir mycket roligare och en större utmaning men som känns möjlig.... Oftast så blir det ju något i slutändan, allt som behövs är väl bara en grundidé om något...Idag tänkte jag att jag ville måla ett träd, men visste inte alls hur jag skulle måla den... Haha, men sen såg jag en gammal bild som jag hade påbörjat men inte avslutat så jag tog den istället och förändrade och sedan la till ett träd.... Är inte klar än och tekniken är inte så nogrann och bra, men det blev något i alla fall :)

Jag är iaf stolt över mig själv att jag vågade ta penseln i handen igen! Det kan ju vara skrämmande att misslyckas, men det sket jag i just idag :) Men ja, som sagt jag tycker inte den är fin målad i tekniken....Den är inte heller klar utan har bara KLADDAT... Men tänker ändå ladda upp en bild :) Jag får se hur jag sedan fortsätter med den, men ska lägga till lite mer andra saker i bilden och sedan en bakrund och göra trädet lite mer "levande" eller hur det nu ska bli...Sedan kanske få till allt så att det blir lite nogrannare ;) Äh, skitsamma hur det blir, det är bara kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela